9-13/12...tiden går:)

Hoppsan...det är redan torsdag den 17/12-09 idag...
Detta har hänt sen sist...
Jag väntar på att jag ska må superbra...har inte hänt ännu...måste vara lite mer tålmodig tror jag...
Vill så gärna att allt ska "vara som vanligt"...om det nu någonsin kommer att vara det????
Jag mår bra tycker jag, lite ont här och där får man ju acceptera och att jag är trött fortfarande...ibland så trött så att om jag lägger mig ner på tex kökssoffan och blundar så somnar jag...känner inte igen mig på det heller...
jag som är så "stark" och orkar hur mycket som helst...
Ja, det är som det är, bara att acceptera situationen, det kan bara bli bättre:) eller hur??
Onsdag 9/12 skulle jag till kuratorn men var så trött så jag avbokade den tiden...jag vilade "istället"...hade inte ork eller lust att prata om något med någon den morgonen...men sen kändes det bättre och kl 18.30 på kvällen var det ju Lucia firande på sonens skola, så fint!!
Torsdagen då...kl 10 hos lymfterapeuten...fick lymfdränage, sen tog vi och mätte den opererade sidans arm (högra) och jämförde med den "friska" armen och den högra armen var större på flera ställen...allt ifrån några millimeter till 1.5 cm...vi ska hålla koll på dessa mått, jag ska tillbaka efter trettonhelgen och vi ska mäta igen...
Hon sa att det är en stor risk att jag får lymfödem i armen...men vi börjar inte ännu med tex stödstrumpa utan avvaktar och håller koll...
Jag känner att så fort jag gör något med armen så svullnar den upp, samlas vätska i hela armen och armen känns "tjock" och lite känslös...alltså som om det inte är någon känsla i armen...konstig känsla...
Fredag den 11:e så fick jag min efterlängtade Taktil massage...så himla skönt, detta borde vara obligatoriskt!!
Alla borde få del av den sköna känslan man får då kroppen börjar att slappna av och känns tung...det tar något kortare tid varje gång för mig att känna så...i början var man som en pinne och undrade lite vad som händer...
men nu så börjar jag efter 5 gånger kunna att slappna av lättare och lättare...och efteråt skulle jag kunna sova sååå skönt...jag blir så avslappnad, och jag har inte ont i kroppen någonstans...börjar tyvärr känna lite i halsen att nåt skulle kunna vara på gång...halsont, blåsor...
På lördag den 12:e var det dags för Bröstcancerförenningen Victorias yngre sektionen, tjejer upp till 55 år, att träffas i Kråkshult och baka:)
Vi 7 st vuxna och 2 barn höll på från kl 10 på morgonen till 15.30 på eftermiddagen och vi bakade och bakade...
Bullar, lussebullar, pepparkakor, biskvier, kakor, och 2 sortens frallor...så nu är frysen fyllda med alla dessa goa saker:) Jag hade med mig min älskade dotter och vi hade en riktigt trevlig dag!! Hoppas att det blir en årlig tradition! Tack snälla Ethel för att vi fick komma till din fina "bakstuga", den gamla skolan i Kråkshult!
Och tack föreningen Victoria för att ni ordnade denna trevliga dagen!
På söndag den 13:e, 3:e advent...
Upp kl 6...frukost och så åkte vi kl 7.30 på morgonen mot staden och hämtade dottern för att sen fortsätta färden mot huvudstaden...vi hade kommit överens om för någon vecka sen att vi åker dit för att handla barnens vinterkläder(borde finnas lite att välja på...) och kanske få lite intryck av den stora staden och ha en trevlig dag tillsammans med familjen, det är inte för ofta vi gör något tillsammans...till saken hör att jag pga olika omständigheter(trötthet, oföretagsamhet osv) inte hade köpt några vinterkläder till barnen dittills fast jag visste vilka de ville ha osv, och sen till slut då jag skulle köpa så var allt slut...:(
Jag måste säga att jag var jätte glad för förslaget som kom från Roger samtidigt som jag blev lite skeptiskt...alltså jag började att tänka hur jag orkar och om jag kanske blir sjuk på kuppen, jag som har varit väldigt försiktig med att vara i folksamlingar dittills och nu ska jag vara i den största staden i hela sverige med massa folk...MEN jag / familjen måste ändå kunna leva som vanligt och jag också, eller hur?
Så jag bestämde för mig själv att naturligtvis går det bra och jag ska inte tänkta mer på den biten utan nu kör vi!!
Vi kommer fram lagom till de flesta affärerna öppnar, ca kl 11.30, och börjat på ett stort varuhus, trodde, jag i min hjärna, att där finns naturligtvis dessa kläder som vi(barnen) ska ha...,men där bet jag farmor i låret så att säga...icke fanns det, inte just de kläderna och de storlekarna som vi skulle ha...kan finnas i andra affärer...vi börjar en jakt efter just dessa specifika kläder...vi delar på oss, Roger och sonen går och letar efter sonens kläder och jag och dottern börjar sökandet efter hennes jacka. Vi går till den första affären där "hennes jacka" ska finnas, just den färgen och storleken finns inte, prova i den andra affären på en annan gata...ok, vi går dit...
Samma visa där, just den jackan är väldigt populär och slut, prova i den affären som finns längre bort...ok, kommer dit och samma sak...de kollar i datorn och säger att det kan finnas en i Malmö och 2 i Östersund om ni har vägarna förbi...ja, klart vi har...inte...
Vi har det riktigt trevligt, vi går tillsammans och pratar men det där med jackan...i den första affären vi var på så fanns den jackan i en annan färg, vi går dit och provar den...väl framme där så ser vi en tjej som provar den jackan i den färgen som dottern hade tänkt på, svart/brun...hon provar, provar, går runt och går fram till olika speglar och tar av sig jackan och går runt i affären med den...ska hon ha den eller inte???
Vi följer henne med blicken vart hon är går, dottern provar olika jackor och storlekar, vi väntar på denna tjej, dottern vill prova den jackan som hon håller i...det är just den jackan som hon eg vill ha...var var den innan då vi var där...??
Ska hon ha jackan eller...tiden går och jag tycker att expediterna börjar att titta på oss lite fundersamt...vad gör de eg??? Ska de (=vi) köpa nåt eller bara prova på alla jackor som finns i affären??
Tjejen med jackan går fram till avdelning där just dessa jackor hänger, jag går efter henne, hon tar av sig jackan...nu tar jag den...hon tar på sig jackan igen...nu får hon väl ge sig tänkte jag, ska jag fråga om hon ska ha jackan eller inte...jag börjar att känna mig lite löjlig...hon går iväg med jackan igen...Dottern kommer och säger att hon har ändrat sig,  hon gillar faktiskt denna jackan i rött bättre, så den vill hon ha istället...ok, vi struntar i den svartbruna då:) Ja, vi går upp och tittar på ryggsäckar en sväng...då ser jag denna tjej igen gå runt med jackan och ta på sig den och ta av sig den...vi skrattar lite, inte åt henne, utan åt situationen, det var lite roligt:)
Då vi åter igen kommer ner (denna var en rätt liten affär) så ser jag tjejen med jackan gå mot avdelningen där jackorna hänger och jag ser att hon hänger upp jackan...jag går dit och tar jackan fort som ... och går till dottern och äntligen kan hon prova sin drömjacka...men...den är för det första för liten och nu har hon ställt in sig på den röda jackan, så denna som hon nu provar ville hon inte ens ha nu längre...så till slut blev det en jacka i alla fall och hon tog på sig jackan direkt och var så nöjd med den:) Ett lyckat köp!! En varm och snygg jacka!!
Under tiden hade Roger och sonen "hittat" kläder till sonen, inte exakt de so han ville ha från början men han hittade en jacka och ett par byxor som han ville ha, så himla bra, nu har vi gjort det som vi kom hit för:)
Varma och goa vinterkläder till båda "änglarna"!! Så himla bra!!
Det blev något inköp till, några julklappar och sen var det dags att alla affärer att stänga, dagen hade gått så himla fort...vi åt tillsammans på Pizza Hut och sen bar det av hemåt ( jag hade lite svårt att tugga och svälja pga att jag fått en början på en blåsa igen på tungan, jag såg nog lite konstig ut då jag försökte placera maten på höger sida i munnen, ibland var jag tvungen att luta huvudet åt höger också för att kunna göra det, vi hade som tur var ingen bråttom och gott var det...)...i snövädret...det hade börjat att snöa och snöade hela vägen hem, vi var hemma kl 21...en mycket bra dag, väldigt intensiv sådan dock...jag var helt slut och sov i stort sett hela resan...jag kände mig "som vanligt" hela dagen, jag var inte sjuk, hade inte nån sjukdom ens nån tanke på den...så denna dagen var en riktigt bra dag!! Och vi gjorde något tillsammans, familjen:)
Ha det bäst!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0