Man får väl inte vara glad "för" länge...;)

Idag är det fredag den 4:e december...
Jag som var SÅ GLAD för att slippa Ryhov för flera veckor, trodde jag...
Som jag sa tidigare så sa doktorn att jag kommer att få kallelse efter trettonhelgen till starten av strålningen, vilket innebär att de gör en röntgenundersökning av det området som ska strålbehandlas, dvs högra bröstet samt området under armen där lymfkörtlarna är borttagna.
Idag då jag hämtade posten så hade jag fått ett brev från Ryhov, Onkologiska kliniken...
Jag ska vara på Datortomografi fredag den 11/12-09 kl 11.30...alltså denna röntgenundersökning inför strålningen...
Så jag fick vara fri från sjukhus tankar hela onsdagen och torsdagen och sen är man igång igen...
Det tråkigaste är att jag hade fått den sista möjliga tiden för Taktil massage innan jul, gissa när???
KLART JUST DEN 11/12 KL 11.00...jag är inte jätte glad över detta, men måste naturligtvis prioritera...
Så det blir en tur till Ryhov:)...igen...
Nu vet jag inte än när själva strålningen är tänkt att starta efter den 11/12, men det får jag kanske veta då...
Jag är inte orolig över denna behandlings starten alls, men blev bara lite besviken på situationen...
Jag ska tänka om bara, så går det ju bra detta med...
Det som är så himla skönt är att jag nu slipper måndags blodprovstagningar, gillade aldrig den delen av veckan, naturligtvis gör man ju allt man ska, men vissa saker är mindre angenäma än andra...jag gick hellre på behandlingarna än tog blodprover...
Samtidigt var detta ett väldigt tryggt tillvaro, som man hade tidigare...låter konstigt kanske, men man visste att "de" alltså vården hade koll på mig...
-Blodproverna visade att allt var under kontroll
-Vid behandlingarna hade jag ju möjlighet att fråga/rådgöra med både sköterskorna och doktorer om man  behövde
-Jag visste precis hur jag skulle må dagarna i veckan, med magen, tröttheten, sömnen osv
Just nu har jag ju inte denna tryggheten...just nu vet jag inte riktigt hur jag känner mig...trodde att jag fick lite andrum nu från sjukhuset och den miljön, men så blev det icke...men jag fixar naturligtvis detta med, inga problem;) Det kunde varit  mycket värre...med allt...
Och jag kommer i vilket fall att le länge ända in i själen, fick göra något som jag aldrig trodde jag skulle få göra i hela mitt liv igår hos en god vän(har naturligtvis dagdrömt om detta)...jag fick rida hennes fantastiskt fina 1 klass hingst! Vilket förtroende!
Tack snälla, jag kunde inte fått en bättre present!!
Jag hade då inte ont någonstans i kroppen och jag kände mig så fin och "som innan", alltså innan sjukdomen, där satt jag på denna fina hingst med mitt långa blonda hår...i min hjärna alltså:)
Önskar er en skön fredag kväll!
Ta hand om er!
Kramar från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0