Tisdag 8/12-09 ingen behandling:)

Idag är det tisdag och jag behöver inte åka på behandling:D
Jippii!!! Nästan overkligt än så länge...
Och igår var den första måndagen sen juli då jag slapp att ta blodprover!!
Jippiii!! Fantastiskt!!!
Jag tog bort plåstret i lördags i armen där picclinen suttit i över 5 månader och det har redan läkt ihop fint:)
I fredags blev jag besviken då jag fått en tid till Datortomografi (=Apparat som framställer bilder i tvärsnitt av kroppen, används bla vid planering av strålbehandling)nu på fredag den 11/12 kl 11.30 i Jönköping...
Jag som skulle vara på nåt mycket roligare kl 11 samma dag(Taktil massage:))
Jag gick och funderade i helgen om jag skulle ringa och vart och boka om vilket...
Jag kom fram till att jag ska nog bara acceptera Datortomografin och avboka massagen hur mycket det än tog emot...men sen tänkte jag, vad fasiken, vad kan jag få för svar om jag ringer först till Onkologiska kliniken och frågar om jag inte kan få en annan tid dit istället?? De kan väl eg bara säga, nej, tyvärr kan vi inte boka om den tiden du fått...då hade jag fått acceptera den naturligtvis...
Men jag ringde och förklarade att jag har en massage tid samma dag i stort sett samtidigt...
Det var inga konstigheter, hon skulle bara kolla med sina kollegor så att de hinner göra "en dosplan" (=en tredimensionell bild av hur strålningen fördelas) efter Datortomografin för mig sen inför strålbehandlingen...hon skulle återkomma under förmiddagen...
Hon ringer och berättar att det är ok, jag kan komma den 15/12 istället:)
Så glad jag blev, jag får min massage som planerat:D
Man måste våga...om jag inte hade "vågat" att ringa och fråga, så hade jag inte fått min massage...
Vilken tur att jag ringde i alla fall...
I lördags så var vi och tittade på soffor i Vetlanda och Jönköping...det var roligt...då var vi tillsammans den stora delen av dagen, förutom dottern som var på julmarknaden i Eksjö med sina klasskompisar och sålde saker för deras UF företag (ung företagsamhet)...hon kom hem senare under eftermiddagen.
Sen åkte hon iofs igen in till stan under kvällen, de skulle kanske ut och träffa lite folk osv.
Vilken befrielse för henne nu då hon har körkort!!! Min "Lilla" dotter;)
I söndags var det 2:a advent, redan...
Jag red en tur med Tina, ca 2 timmar var vi ute, tog det lungt och pratade en del...så himla skönt!!!
Rena rama medicinen för mig!!! Jag tror att om jag inte hade haft  hästarna och kunnat att börja rida lite smått igen så skulle jag mått mycket sämre idag än jag gör:) Det är jag helt 100% på!!
Under tiden då vi red så var mannen och sonen och badade i simhallen...kul att de gör saker tillsammans!!
Tror att det är viktigt, för båda de!
Efter dessa aktiviteter så åkte vi till julmarknaden tillsammans, den brukar pågå 2 dagar varje år, vi hälsade på dottern och hennes kompisar och köpte naturligtvis några saker de sålde:) och några andra som andra UF:are sålde...duktiga ungdomar!! Och llite marknads godis blev det också...från Mariannelunds Karamellkokeri...gott!!
Stolt man blir då ungdomarna försöker göra nåt som de nu gjort, för det är inte helt lätt...
Väl hemma vid 16.30, var det mörkt, kändes som klockan skulle vara typ 20 på kvällen och jag var helt slut...vila, vila...
Jag har känt efter sen i tisdags då jag fick min sista behandling, jag känner mig inte piggare än förra veckan än så länge, hade väl nån förhoppning om att jag kanske blir jätte pigg så fort som behandlingarna är över...men får väl tänka om där...:) Men jag mår bra...bara trött och ont i kroppen...
Tänker fortfarande på dagen då jag fick rida Lottas fina hingst Mars frá Feti...får en skön känsla av stolthet och lycka:) Tack igen Lotta!!! Jag kommer aldrig att glömma den dagen!!
Jag kommer att kunna tänka på den dagen när jag vill och få den där sköna känslan...så härligt;)
Ha det bäst!!
Kramar från mig

Kommentarer
Postat av: Tina

Hello Maarit



Vill bara säga att det oxå är lika trevligt för min del, att rida o träffas med dig;)



Var härligt du fick ombokat tiden i Jönköping, så hinner du ändå en massage till innan jul. Det är jätte gott för kroppen.



Ha det bäst

Kramar

Tina

2009-12-08 @ 14:22:58
Postat av: Ninni

Jag är såååå barnslig... hade blivit knäckt av pickline.... tänk när Gustav skadade sig, han hade ett helt gäng picklines, plus track i halsen och armarna fulla med picklines också... infarter överallt

2009-12-08 @ 14:38:23
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Maarit

Hej Tina,

Ja, det är så gott, massagen!! Ses snart!

Kramar



Hello Ninni,

Du är inte barnslig, jag hade inte trott att jag skulle fixa allt jag fixat.

Men jag vet att du hade klarat av det också om du skulle ha behövt!!100%

Jag kan bara tänkta mig...det där med Gustavs skada...usch, får rusningar bara jag tänker på det...

Kramar

2009-12-09 @ 23:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0