En fin onsdag:)

Det sköna rummet:)
Idag onsdag 25/11 så hade jag förmånen att få sova ända till kl 8. Min man skulle vara i Nybro kl 10 så han kunde skjutsa barnen till bussen vid 7 innan han skulle iväg mot Nybro, idag lyckades de bra, eftersom jag inte hörde nåt från någon sen de åkte...Dessa 2 timmar på morgonen är guldvärda för mig eftersom jag har ofta svårt att somna ofta och särskilt oroligt sover jag alltid natten efter behandlingen, vissa av läkemedel har den effekten på mig, så det var skönt...upp klockan  och äta havregrynsgröt och lite annat, plocka lite, lägga in lite tvätt i maskinen, fylla diskmaskinen och sätta igång den...sen är det dags att göra sig iordning och åka mot stan, jag har en träff med en "bröstsyster" som jag träffade på avdelningen på kirurgen då vi hade precis opererats, hon dagen innan och jag 2 dagar tidigare...
Vi ska fika kl 10. KUL!!
Vi pratade i 2 timmar om allt och inget, mycket snack naturligtvis om hur allt varit och gått med behandlingarna;)
Hon har tagit röntgen på hela kroppen i  olika omgångar, så hon är lugn, ingen cancer i kroppen någonstans, skönt att veta!!
Jag berättar också om min oro just ang den biten om att jag har nämt detta till doktorn, som bara säger att det behövs inte några röntgen på mig. Vi utgår ifrån att jag inte har något kvar i kroppen efter behandlingarna...
Men jag vill ju veta 100% efter behandlingarna att jag inte har nån jävla cancer cell kvar som gömmer sig någonstans och bara väntar på att det inte blir mer gifter så den kan börja härja i mig...hon tycker att jag ska stå på mig för att få göra röntgen, om jag nu verkligen vill...
Det var jätte roligt att träffa henne...de 2 timmarna bara försvann...kram och vi hörs, hejdå!
Klockan 12 så är jag inne i det sköna rummet ovan...ska få min 3:e behandling med Taktil massage...så skönt och behövligt!!
Den timmen bara försvinner, jag har ännu lättare att slappna av en gångerna innan och blir riktigt trött och avslappnad efteråt!! Himmelriket!!! Inte ont nånstans i kroppen efteråt, fast jag hade det då jag gick dit:)
Jag är ute igen vid 13.40, dags att åka mot sonens skola...
Hem och fixa lite, mat till sonen, sen hämta dottern från bussen, Roger kommer och vi ska åka på utvecklingssamtal med sonen på hans skola...17-17.30 är vi där, både ris och ros, han är ju duktig och smart men lite lat...men det går ju att ändra på det...det lovade han att göra...mer eget ansvar för läxorna och lapparna som ska till föräldrarna osv.
Det har varit lite si och så med skolan nu en period under hösten har jag också märkt, jag orkar inte vara lika delaktig i något överhuvudtaget tyvärr, så då blir allting lite lidande...jag är inte alls lika aktiv med honom, tidigare var jag ute med honom och spela fotboll, bandy eller nåt, nu blir det inget av det, jag orkar inte...då är han inte heller lika aktiv, inte kul att göra nåt själv, och det är inte alltid nån kompis kan följa med honom hem heller, så då blir det lite tråkigt för honom och lätt att det då blir tv spel istället...får dåligt samvete för det...
Ibland undrar jag om mitt tillstånd påverkar honom så pass att skolarbetet/allting blir lidande pga det, att han är orolig eller nåt...jag vet inte, eftersom han själv säger att ingenting har med min sjukdom att göra...men jag tror kanske att lite i alla fall...
Hemma vid 18, matlagning och äta, sen är klockan 19.30 och jag är såååå trött, lägger mig på soffan och somnar...en stund, sonen kommer och säger god natt, klockan är 21.15, duktig han är, han har borstat tänderna och ska gå och lägga sig, Roger har gått och lagt sig redan tidigare, det gör han alltid, men han ska ju också upp klockan 5...Jag får lite mer energi och nu sitter jag här...
Det hände en hel del idag också...:)
Men nu måste jag gå, borsta tänderna och försöka att gå och lägga mig, imorgon måste jag upp kl 6, nu är det slut på lyxet, jag ska skjutsa barnen som vanligt på morgonen...:)
Ta hand om er!
Kramar från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0