En liten summering...

Idag är det måndag 30/11-09
- sista dagen i november
- sista höstdagen
- sista dagen med picclinen i armen
- sista dagen med blodprover inför behandlingarna
- sista dagen innan den sista behandlingen med cytostatika(cellgifterna)
- var hos lymfterapeuten 11.30 och fick behandling, då upptäckte vi att jag har ont i början/slutet av      bröstkorgen(benet), inte så kul, hon tyckte att jag skulle ta upp detta (också) med doktorn...det blev lite varmt i  min kropp pga detta, det dyker upp direkt i ens huvud, tanke på att nu har det spridit sig i skelettet...
- jag fick sova fram till 9!!!
Min man var hemma på morgonen så han skjutsade barnen! Det var riktigt behövligt för jag sov inte så bra på natten, hade massa svettningar, tror att det var igen sådana som jag kan få nu då jag gått på cellgifter, som då man kommit i klimakteriet...kommer inte ihåg nu vad de kallas för...hjärncellerna spökar...
Jag hade ingen lust att skriva tidigare idag, kände att jag inte orkar, att jag kan göra det imorgon då jag är "fri"...
Men nu då jag skulle gå och lägga mig, kände jag inte mig trött och jag fick lust att skriva några rader...
En liten summering om några dagar som gått och som jag inte har skrivit om:
I torsdags var jag och pratade med en kurator...vi får se vart det tar vägen, kändes ok att prata med henne i alla fall. Kanske kan vara ett sett också att få ut en del...jag har aldrig varit den som gillar att prata, har lättare att skriva ner saker, men det kändes ok...jag var väl rent emot att prata med en kurator tidigare, fick nåt namn redan efter operationen som jag kunde ta kontakt med då jag ville prata med nån annan en familjen/vännerna...men det namnet försvann lika fort som jag hörde det. För det första för att jag inte trodde att jag behövde prata över huvudtaget med nån!!! Och för det andra så skulle jag definitivt inte behöva prata med en kurator, är inte det = psykolog = att jag är dum i huvudet, eller??
Jag har då hört under denna resans gång att det är bra att prata med någon, alla måste prata med någon för att må bra...så jag provar kuratorn nu då...vi har bokat en tid till i alla fall...
Min man var borta från to morgon till fredag kväll så vi passade på att baka bullar torsdag kväll också, barnen och jag! De blev så fina och goda! MUMS!
I fredags så red jag med en väninna en tur ut i skog och mark. Det var jätte härligt och vi hade som vanligt tur med vädret! Det skönaste är att då jag rider med mina kompisar så känner jag mig som innan, alltså som jag var innan april. Jag sitter där på  hästen med mitt blonda långa hår och är helt frisk! Vi pratar om allt och inget! Konstigt hur det kan vara så?? Eller kanske inte...I vilket fall så är det nog den bästa medicinen för mig, att rida och umgås med mina kompisar på hästryggen och i stallet!! Älskar det! Och mår bäst då!
Jag önskar att jag kunde ge samma känsla för alla som vill ha/behöver det!! Friska som sjuka...
Efter ridningen var det sonens trumlektioner och att handla mat inför kvällen som stod på programmet...dottern fick handla, det var jätte mycket folk i affären då vi skulle handla...jag undviker som sagt folksamlingar pga att jag inte vill bli sjuk och har fortfarande nedsatt immunförsvar pga cellgifterna...hon är snäll, dottern, hon har handlat och lagat mat och hjälpt mig med mycket, med allt!!! Älskar henne så!
Sen var det en skön fredag kväll med god mat och lite tv tittande...lite städning inför adventspyntandet...och leta fram adventsljusstakar och dylikt...
I lördags så ville jag gärna åka en sväng och titta på en soffa, alltså inte på en soffa, alltså bara soffor...men det ville inte min man...jag får åka nån gång själv eller med nån annan...man kan ju bara titta på saker...det blev inte att jag ville åka nånstans sen, blev lite sur...så jag städade en del och red faktiskt ensam och det var så skönt att känna tillvaron med min häst och hur allt fungerade, för det gjorde det, bra alltså!
Sen ställde jag iordning det mesta inför söndagen med adventspynt...

Igår var det en fin första advent!
Jag gillar att pynta en del;) ganska mycket, jag hann en del detta året också, fast jag först tänkte att jag inte skulle bry mig så mycket denna gången;) Det gick så där...
Så nu har jag pyntat nästan "som vanligt" inomhus, utomhus är det kvar en del...
Det ska ändå vara som vanligt tycker jag...för allas skull, inte minst för mid egen;)
Mina barn är stora (12,18) så jag frågade om de fortfarande ville att jag gör adventskalendern som vi alltid har haft? Ja, det vill vi, sa de...vad roligt, för jag gillar att göra den, tänk sen då de inte är hemma eller inte vill ha den...vad tråkigt för mig;) Men detta året fick jag åter göra den, så nu hänger den på köksdörren, och imorgon är det dags att öppna de första paketerna:)
Jag hann också under eftermiddagen rida en tur på 2 timmar med en "bröstsyster" som gått igenom samma sak som jag för ungefär ett halvt år sen, det är så givande att vara tillsammans med en som vet vad man pratar om, har varit med om samma saker osv.
Vi hade en trevlig tur!!!
Sen på kvällen så bakade vi pepparkakor som vi brukar 1:a advent, jag och mina älsklingar, barnen!!
Imorgon (=idag eg, klockan är ju 0.45!!) 1/12-09 är det också dags för mitt sista gift att droppa in i min kropp, de sista dropparna för alltid hoppas jag!! Först ska jag träffa doktorn 9.50 och sen efter det så...jag ser verkligen fram emot att bli "fri" från denna slangen som tar plats i min kropp. Jag har då hunnit att bli kompis med den i den graden att jag inte mår illa då jag ser den eller inte ens känner den hela tiden längre:) Men det ska bli så skönt att bli av med den!!
Den har ändå hängt med sen 14/7-09...
Jag kommer att åka med en väninna kl 8.45 mot Ryhov...hon åker med mig, eller snarare hon kör och jag får åka med:) Första gången jag inte behöver köra alls själv...ser verkligen fram emot detta. Hon kommer att gå på A6 under tiden då jag får min behandling, sen efteråt om vi har tid så kanske vi kan äta nånstans tillsammans:) Vifår se...jag lämnar min bil på dotterns skola då vi åker, så hon kommer att åka då hon slutat sin skoldag, att hämta sonen på hans skola...vilken tur att hon fick sitt körkort nyss!! Sen kommer de att hämta mig då vi är tillbaks från Jönköping. Perfekt!!!
Jag har precis nyss duschat och tvättat mitt hår;) Jag tänkte på det då jag duschade, vad smidigt det är att tvätta håret nu, det tar ca 1 minut så är det klart...inga kontigheter...och inga dyra schampon behövs det heller, funkar med vad som helst nuförtiden;) Så nu är jag ren och "fin inför den stora dagen imorgon!!
Jag har tittat ut kläderna som jag ska ha på mig, jag har ställt iordning det jag ska ha med mig:
Champis, Chips och godis som jag och mina kompisar ska knapra på under den sista behandlingen...
Choklad(till sköterskorna på avdelningen och till "min sköterska")
En vinflaska och choklad till min kompis som också får sin sista behandling imorgon
Det känns som nån stor dag imorgon!
Jag får nog besked om hjärnröntgen också imorgon och säkert information om strålningen som är nästa steg på resan...när det ska startas osv...
Jag har en rejäl lista till doktorn med mina frågor som ska med mig...mina besvär som jag fortfarande har och annat smått och gott...
Ja, nu börjar det kännas att jag måste gå och lägga mig, ska upp kl 6 med barnen...får vila 5 timmar i alla fall, och jag slipper ju köra imorgon:) Tack snälla!!
Ha det bäst och ta han om er!
Kramar från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0