Håret:(

Håret,ja...
Jag som var så glad tidigare om att håret hade börjat att växa redan och tom doktorn som jag träffade 4/11 sa att eftersom det börjat att växa nu så får du säkert behålla det...
Skrev tidigare att jag hade ont i hårbotten/huvudet på samma sett som tidigare då med den första kuren som gjorde till slut att mitt hår började att lossna, kände igen samma smärta...
Nu förra veckan så började jag märka att det låg en hel del hår på kudden på morgonen och förra helgen bytte jag örngottet till ett vitt så att jag kan se hur mycket jag tappar...vet inte riktigt varför jag ska hålla koll på detta, vill eg inte se det, men ändå kan jag inte låta bli...
Jag blev inte glad över det jag såg på morgnarna...
Massa hår på kudden, lite längre(de som jag har haft och som klipptes hos frissan tidigare samtidigt som jag provade ut min peruk nr 2) samt små korta hårstrån(nya som har vuxit ut nyss)...
Tråkigt naturligtvis, men så är det nu bara...bara att acceptera...
Sen pratade jag med en sköterska på kvinnokliniken i onsdags och hon sa att just denna Taxol behandling som jag går nu på är tuff mot håret...det har inte nån sagt tidigare, de sa att ofta börjar håret växa då det närmar sig slutet på behandlingarna...jag blir inte riktigt klok ibland...
Ja i vilket fall så är det, snart hårlös på hjässen igen...de första morgornarna då jag åter nu såg detta blev jag väldigt ledsen och besviken, vet inte varför...nu har jag accepterat det som sagt...det bara är så här nu...
Men bara 1 vecka och 3 dagar kvar så har jag fått mitt sista Taxolgift, så sen börjar det väl att växa igen "på riktigt":)
Ja, var bara tvungen att ventilera ut detta också...
Ha det bäst!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0