Lära sig leva med cancer kurs igår 4/11-09

Igår på kursen lärde vi oss att använda andra sinnen då och om "Orden inte räcker till".
Hur vi kan göra istället?? För att kunna slappna av, "få ut saker ur" kroppen om man är ledsen, glad, arg etc
Man kan:
Måla, rita, lyssna på musik, gå en promenad och lyssna på tystnaden etc
Vi fick lära oss lite av vad Taktil massage går ut på, lugn beröring, inte massage i den meningen som man är van vid, utan lugn och skön beröring. Vi masserade varandras händer, (man kan massera  hela kroppen med denna teknik och jag tycker att det låter så himla skönt!)
Nu räcker inte tiden till för så mycket tyvärr, så då blev det så att jag fick handmassage på ena handen och dottern fick massera. Men denna massageform kan man lätt göra själv hemma sen!! man ska skapa ett lugnt ställe, dämpad belysning, gärna levande ljus, fast jag kanske ska låta bli;) med tanke på förra veckans bärs med tända ljus...och lugn musik till. Vad skönt det var, och så behövligt! Så det sa vi ju allihopa att vi ska göra hemma, massera och få massage!
Jag kunde slappna av lite i alla fall, kände att detta kunde jag behöva att få i hela kroppen, tänkt vad skönt att få sådan massage på fötterna, jag älskar fotmassage:)
Det var en bra kurs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0