Måndag...:( & :)

Idag fick vi våra efterlängtade armbanden som stödjer Rosa Bandet, 70 .- går till Bröstcancerforskningen/armband;) I den lilla brickan står ordet "LIFE"!
Idag är det åter måndag...innebär blodprover och hoppas som vanligt att blodvärdena är ok inför imorgon och jag får mina gifter...
Helgen gick...som vanligt fort...i fredags var mina barn hemma pga att de mådde dåligt efter influensavaccinet i torsdags...i lördags var det lite bättre, men inte bra...
I lördags red jag med en väninna och hennes två döttrar en tur ute i det fina vädret...SÅ SKÖNT!!!
Vi hade tom sol emellanåt, vi njöt!! Sen var det lite fika och snack efteråt...
Det var en bra dag!
Det enda som har legat och störd mig lite är att jag inte känner mig helt frisk:(
Hoppas, hoppas att jag inte blir sjuk nu bara, nu när jag är såååå nära sista behandlingen...
Igår söndag mådde barnen lite bättre än i lördags...idag måndag var sonen i skolan, dottern var hemma för hon hade feber imorse och vita prickar i halsen...stackarn...det där med körtelfebern verkar vara en långdragen grej...
I fredags började jag känna mig lite frysen och läpparna kändes konstiga, som det inte fanns nån känsel och jag fick en jätte blåsa på tungan...just i början på tungan, där tungar går emot tänderna så där skönt då man äter, dricker eller pratar...och lite ont i örat...ont i halsen då jag sväljer...trött och hängig:(
Idag har jag fått ont i tandköttet och på tänderna då jag tuggar och blåsan har blivit ännu värre, jag försöker att lägga en hinna på den med Aftex gel, reseptfri medicin som jag har och sköljer munnen med Lidokainhydroklorid receptbelagda munskölj medicinen som jag fick utskriven förra gången jag hade problem med blåsor i munnen, den som bedövar hela munnen...inte så mysigt, men hjälper en stund mot smärtan:) Kommer naturligtvis att överleva denna omgång av blåsproblem igen, rätt små saker i sammanhanget, dock irriterande...
Glad för att det är måndag igen för att det innebär att imorgon ska jag få min näst sista behandling (någonsin i hela mitt liv:))
Hoppas verkligen att jag INTE hör nåt från Onkologkliniken imorgon bitti då de har kollat på mina blödvärden...hör jag inget så åker jag 7.30 mot Jönköping...
Jag ska försöka att gå och sova nu så att jag orkar gå upp imorgon bitti kl 6...
Så tills nästa gång...
Ta hand om er!
Kramar från Maarit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0