Måndag...:( & :)

Idag är jag både glad och lite ledsen...
Idag är det måndag, igen...jag har haft ont i huvudet hela helgen, på ett jobbigt sett...
Det känns som att det inte riktigt är som det ska och det känns lite också som då jag började att tappa hår efter att jag hade börjat med den första kuren med Cytostatika...jag som var så glad i onsdags då jag var hos doktorn och fíck svar på min fråga ang om han trodde att jag fick behålla mitt hår som nu hade faktiskt börjat att växa igen, svaret var ja, han trodde det...men nu är jag osäker på det...jag tycker att det har blivit glesare på huvudet igen...att jag kan bli så ledsen på en sån sak, som egentligen är bara en helt klart löjlig sak att ens tänka på i sammanhanget...håret, hur viktigt kan det vara? Ganska viktigt om du frågar mig, mycket av ens personlighet "hänger ju på håret" så att säga. Jag känner inte igen mig då jag ser mig själv i spegeln, fortfarande...
Min man frågade mig för en tid sen om jag inte kan hitta nåt positivt med att inte ha hår??
Vad skulle det kunna vara?? Man ser ju sjuk ut utan hår, om jag inte känner efter och inte ser mig själv i spegeln så känner jag mig oftast inte så sjuk, men så fort som jag ser mig i spegeln, så vet jag inte vem det är som jag ser, det är någon annan som faktiskt inte ser ut "som man ska", någon som ser lite sjuk ut...
Jag kan försöka att tänka på hur jag svettas på nätterna och hur jobbigt det skulle vara med massa hår i nacken i och med det, så kan jag ju se en liten positiv sak med det, och jag behöver inte tvätta håret så ofta heller, det räcker med en gång i veckan, en till positiv sak, sen har jag då inga problem med att fixa frisyr;)...sen kommer jag inte på nåt mer...sen måste jag erkänna att jag känner mig inte kvinnlig, fin på nåt sett pga håret...så är det bara...men nu struntar vi i håret...
Jag ska på hjärnröntgen på onsdag...det är jag lite orolig för...
Jag har nämnt tidigare i samband med läkarbesök att jag har haft ont i huvudet, svårt att koncentrera mig och har lite balans problem då och då...pga dessa besvär så ska jag nu genomgå röntgen, det är naturligtvis bra...och dåligt...
Tänk om det är något där också???? Det vill man eg inte veta, så länge man inte vet så är det ju inget, eller?
Jag måste erkänna att jag är orolig inför denna röntgen...
Det kommer att bli en rätt jobbig onsdag för mig, först så tidigt som möjligt till Ryhov på behandling och sen ska jag vara tillbaka till hemstaden kl 13 på röntgen...jag hoppas att allt klaffar och mina mediciner kommer till avdelningen i tid så att jag kan hinna till röntgen sen...
Kanske kan jag sova under den undersökningen, jag blir ju trött efter behandlingen, kan vara en fördel att ha fått behandlingen precis innan;)
Enligt instruktioner ska man ju ligga helt stilla, hur det ska nu gå till, jag som har svårt för små utrymmen...
Uuuuuuhhh, jag ser INTE fram emot detta alls, mina kära vänner, ge mig krafft så jag klarar även denna undersökning...
Jag har varit lite nere i helgen, sov mycket igår, hade ont i huvudet och kroppen, ont i magen(typ blindtarmen)...tror att detta med denna kommande röntgen är det som gör mig lite nere...men det behöver inte vara nåt, det är naturligtvis så att de måste kolla upp detta då jag har påpekat dessa besvär...så upp med hakan:)
Idag ska jag åka och ta de blodproverna som behövs inför behandlingarna, som varje måndag, hoppas att blodvärdena fortfarande är bra så jag får min 9:e behandling nu på onsdag!!
Sen efter det är det bara 3 kvar!!!
Kom tänkta på att min dotter fick sitt körkort i fredags! En jätte positiv sak i allt annat skit...
Hon är jätte glad, hon körde direkt hem sen från stan i fredags, jag och sonen fick åka med, jätte roligt!!
Och sså roligt för henne att kunna ta bilen själv och åka då hon behöver och vill.
Och det gjorde hon i helgen, hon skjutsade kompisar i lördags kväll (sonen tvättade bilen åt henne i lördags, så slapp hon åka med en smutsig bil, snäll han är:)) och igår(söndag) var hon och åkte med en kompis en sväng.
Kul för henne!! Jag är jätte stolt mamma, hon är så duktig, min "Lilla" dotter! Älskar henne sååååå!!
Så fina de är, mina änglar!! Vilken tur att man har de!!!
Kärlek till er allihopa!
Ta hand om er!
Kramar från Maarit

Kommentarer
Postat av: Tina

Kära Maarit



Tänker på dig mycket under denna tid :) Hoppas o tror det blir bra efter röntgen, då vet du i alla fall besked. Tycker du har haft bekymmer nog! Ser fram till att se dig igen på torsdag. Tänk om du inte hade hästarna o dina underbara barn - hoppas du hittar styrka där, till att kämpa.



Kramar Tina

2009-11-09 @ 14:12:16
Postat av: Ninni

Om vi ska le lite i allt elände.. tänk vad schampo-pengar du sparar!!!

Det kommer gå bra på onsdag, kramar!!

2009-11-09 @ 14:50:33
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Maarit

Hej på er mina kära vänner Tina och Ninni!

Tack så mycket för era snälla ord!!

Tack snälla Tina, det blir nog bra med allt till slut:) Det tror jag!

Ja, tänk om jag inte hade haft hästarna, barnen och ER!!

Ser också fram emot att träffa dig på torsdag, alltid lika roligt!!



Och ja du Ninni, jag tänkte på det också med schampot tidigare faktiskt, har inte köpt en enda flaska dyr frisör schampo sen april;)

Det går faktiskt lika bra med billg "skit" nu;)

Så det är många kronor sparat där...och klart det går bra på onsdag! Tackar för stödet! Det behöver jag!!



Kramar till er båda och tack för att ni finns!

<3

2009-11-09 @ 22:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0