Sjuklingar:(...och soligt ute:)

Igår torsdag var det dags för mina barn att få sina vaccinationer mot baconinfluensan...
Stod där i kön med massa småbarnsfamiljer och ville bara fly...det hostades, nöstes och allt möjligt...säkert hundratals människor i en relativt liten yta, lång kö, kön slingrade sig fram och tillbaka i simhallets korridor...
Vad gör jag här???????
Sa till min dotter att hon får gå in med sonen, jag måste ut!!!
Hon ringde efter en stund och berättade att jag måste vara med och skriva in blanketten för sonen och sen gå med honom till "barnavdelningen", dottern som är äldre fick gå till den andra delen av salen...
Det gick smidigt och snabbt att få vaccinet sen då man kom fram till "vaccinationsstationen", det gick på löpande band...har aldrig varit med om nåt liknande, fick en jätte konstig faktiskt olustig känsla av jag vet inte vad...
Som:
Soppkö då det är krig
Skadade som tas hand om då det är krig
Att nåt hemskt ska hända
Det var jättekonstigt...känslan försvann sen...

Idag är båda hemma med ont i armarna, febriga och hostiga...stackarna:(
Och jag känner mig inte 100%pigg heller.
Har ont i kroppen, lederna, blåsa på tungan, det gör ont/känslan försvinner på tungan och fingrarna ibland...
Nu tror jag i och för sig att mina besvär kan nog härledas till min behandling, jag fick tom behandlingen denna veckan 1 dag "tidigare" än jag skulle...det är enkelt att skjuta upp behandlingar från en dag till dagen efter (alltså som jag tex först fick mina på tisdagar och sen onsdagar 2 gånger, pga att tiderna ska passa med läkartiderna)
Men nu efter mina egna önskemål så fick jag mitt gift i tisdags, jag ville som sagt hellre gå på tisdagar för att kunna träffa "mina tjejkompisar" på dagvårdsavdelningen...det kanske är det jag nu får sota för...det kanske blev för tufft kanske för min kropp att få in giftet "en dag för tidigt"...
Ja, det går ju det med...
MEN idag är det faktiskt soligt ute!!! Jätte härligt, det har vi inte fått för mycket av den varan på länge!!!
Allt känns ju lite lättare plötsligt:)
Så mycket påverkar ljuset mig i alla fall...
Ha det bäst!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0