Uppdate:)

I fredags, fredagen den 13:e....var en bra dag!!
Jag fick Taktil massage på sjukhuset, denna massage tog en timme och det var första gången jag fick helkropps massage av denna sort, av någon sort i och för sig över huvudtaget...
Jag nämnde på onsdags kursen för sköterskan som hjälpte oss med handmassagen att jag tror att jag skulle få lindring mot värken och troligtvis också kunna slappna av och sova bättre om jag fick denna sortens massage.
Så glad jag blev då jag fick tid hos henne redan samma vecka!! Ville verkligen prova om det hjälper...
Taktil massage är inte en "vanlig" massage när man knådar och vilket kan göra ont om man redan har ont i kroppen. Taktil massage är mer som en beröring på ytan. De olika delarna av kroppen behandlas/masseras för sig.
Man började med att massera baksidan av låren, vilket innebär att jag skulle ligga ner på magen på massage bänken...jag var väldigt skeptisk mot detta. Jag har inte ens kunnat att sova på magen sen operationen...har inte kunnat att ligga på bröstet alltså...jag fick en kudde som jag kunde ha under överkroppen på ett sett som gjorde att jag faktiskt kunde ligga på magen...börjar bra:) Sen gick hon igenom alla delarna av kroppen för sig och det kändes riktigt bra på alla sett, förutom att jag hade svårt att slappna av, men det r ju mitt problem det där...
Jag är lite konstig av mig, jag försökte känna efter hur jag skulle ligga så att hon kunde göra "sitt jobb" på bästa sett. Ögonen försökte öppna sig, jag skulle blunda var det tänkt...jag hade lite svårt att slappna av...
Tiden gick jätte fort och den sista delen av massagen var fötterna, jag älskar ju fotmassage, det var länge sen...
min man är duktig på det, men det var länge sen jag fick nån massage där...det var nog innan min diagnos...ja,ja...
Så fort hon började massera fötterna kände jag mig "tung", jag blev så avslappnad!!!
Det var så skönt och efteråt fick jag lugnt och i min egen takt resa på mig, klä på mig och dricka vatten och saft.
Detta var en jätte härlig upplevelse och jag kände mig avslappnad, så himla bra!!! TACK!!
Jag ska gå en gång i veckan i tio gånger på detta och ser redan fram emot nästa tillfälle jätte mycket.
Nästa gång ska jag slappna av:) Nu vet jag också hur det går till med allt osv, behöver inte vara orolig eller så...
Sen var det faktiskt rätt brått att åka 3 mil och besöka sjukgymnasten/lymfterapeuten.
Jag kommer precis fram i tid...fick åka lite för fort iofs...så lite stressigt blev det, fast det inte skulle bli det, planeringen var sån att det skulle finnas tid och lagom mycket med tid, men det sprack nånstans på vägen...
I vilket fall så fick jag min lymfdränage igen, och vi konstaterade åter igen att det går faktiskt riktigt bra med denna behandling, min kropp svarar precis som den ska. Det blir mindre och mindre vätska som samlas och alla 3 operations ärren är nu på ytan och börjar se riktigt bra ut, om nu ärr någonsin kan se bra ut;)
Så det känns riktigt bra med detta!! Jag är så glad att jag får komma dit och få denna behandling!!!
Efter detta så hämtade jag faktiskt mina läsglasögon hos optikern, och vilken skillnad, JAG SER då jag läser!!!
Fantastiskt!!!
Bildbevis;)
I lördags krattade jag lite löv, det jag orkade...en del i alla fall blev det:)
I går söndag så vilade jag en hel del...
Idag måndag har jag ringt till barnmottagning och fått tid och åkt dit med sonen för att spola öronen(vaxpropp), han är också lite förkyld nu, vilket inte alls är roligt, varken för honom eller för mig..vill INTE bli sjuk!!
Det är bara 2 veckor kvar från im!!!! Alltså bara 3 behandlingar kvar nu:D
Sen var jag och tog mina blodprover, känner mig faktiskt lite krasslig och hoppas verkligen att blodvärdena är ok, så jag kan få mina gifter imorgon igen..
Undrar lite när jag får svar på hjärnröntgen...man är lite otålig...fast det kanske är bra att jag inte har hört nåt...
hade det varit nåt allvarligt så hade de väl sett det redan och tagit kontakt med mig, eller hur??
Idag eftermiddag såg jag solen!! Det var en kort period, men den var där!! Så kul!
Nu ska jag försöka att gå och lägga mig så jag kommer upp imorgon!!
Ta hand om er!
Kramar från Maarit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0