April, april????

1/4-09 april, april...

Är hos distriktsläkaren och berättar hur jag mår/har mått de senaste åren, har alltså sökt flera gånger under flera år för olika besvär i form av otroligt påtaglig trötthet, ont i lederna, ont i kroppen, koncentrations svårigheter mm.
Diagnosen har alltid varit: du har för mycket att göra, utmattning, du är för ung för att ha sådana krämpor...
några enkla blodprover senare har jag alltid varit "friskförklarad".
Berättar om det senaste fyndet,knölen...doktorn tittar på bröstet, känner på knölen och säger att jag ska få remiss till mammografin och sen kan vi ta lite mer blodprover om jag vill.
Ja tack, jag vill göra en liten hälsoundersökning/kontroll. Det har jag inte gjort någon gång...
Och jag tänker, ok, mammografi, inga problem...var ju där senast i höstas, då var det inget, så det kan ju inte ha kommit sen dess, på typ 6-7 månader, eller??
Bokar en tid till 7/4 för hälsokontroll och blodproverna.
Får resultat om provsvar/undersökning efter 10 dagar, resultatet visar normala förhållanden.
DÅ SÅ, då är det inga konstigheter, tillbaka till det gamla vanliga.
Och som alla år tidigare, jag är ju frisk. YES!!
Kör på som vanligt bara!!!
Men varför är jag ändå orolig???
All tid då jag inte jobbar, gör något annat/tänker på nåt annat går åt att känna efter, är den kvar??
Ja, fortfarande kvar, lika besviken varje gång blir jag!
Men snart får jag tid till mammografi undersökningen och då får jag bekräftat att det inte är något farligt/allvarligt i alla fall, bara en vätskefylld körtel eller nåt, eller hur???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0