En bra dag:)

Just nu mår jag faktiskt bra:)
Sitter vid tv:n med barnen och myser...
Jag fick min omdiskuterade influensa sprutan i tisdags, kände ingenting under det första dygnet, fick information om att ev biverkningarna kommer inom 2 dygn, trodde att jag klarade mig helt utan, var glad redan för det, men sen kom det...
Fick ont i hela muskeln i skinkan, kunde knappt sitta eller ligga, rida vågade jag inte ens tänka på...jag fick alltså sprutan i skinkan istället för armen för den opererade armen får jag inte bli vaccinerad någonsin i hela mitt liv och den andra armen har jag min piccline i, och vaccinet kan göra så att musklerna drar ihop sig och i det fallet är det inte så bra med piccline i armen...
Kände mig febrig, förskyld och hade ont i hela kroppen, inte skönt...fick också tankar på om jag kunde blivit smittad av dottern som nu har körtelfebern...men jag borde vara utanför riskgruppen, läste hur den smittad och att de flesta som får denna sjukdom är mellan 10-25 år, så där är det lugnt...
Vaknade idag lördag, 4 dygn efter sprutan och kände att jag fortfarande mår lika dåligt som igår och dagen innan, blev besviken och trodde inte att jag kunde vara med på den efterlängtade ridkursden som var idag, bestämnde ändå att åka fast jag inte mådde 100%, tänkte att jag kan känna efter på plats sen om jag kan rida... OCH vilken tur att jag åkte...jag fick jobba lite fysiskt för just idag hade min häst bestämt sig för att det skulle bli så...och kanske tränaren också...;)
OCH VILKEN BEFRIELSE jag kände efter att jag ridit mitt pass...jag var helt totalt avslappnad och mådde så bra!
Fick träffa likasinnade islandshäst frälsta och prata lite häst och annat...
Och sen dess har jag mått bättre:) Jag tackar...för att jag fick uppleva denna fantastiskt bra dagen!
Jag tror att hästarna hjälper mig att bli frisk!! Lagom fysisk aktivitet tror jag är positivt för tillfriskandet!
Tackar min häst, tränaren, alla tjejerna som var på kursen och min familj. Jag behövde detta så mycket<3
Ser fram emot nästa kurstillfälle som ett barn ser fram emot godis eller nån leksak eller så...
Jag har fortfarande ont i kroppen, men de flesta andra besvären är borta, jag är så glad, det var en bra dag idag!
Ha det bäst och ta hand om er!
Kramar från Maarit


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Maarit



Fortfarende skönt o lärigt att läsa dina berättningar <3



Ta hand om dig!

Många kram

Tina

2009-10-25 @ 07:58:30
Postat av: Maarit

Hej Tina!

Kul att du vill läsa!!

Tack för igår!!

Ha det bäst och ses snart!

Kramar från Maarit

2009-10-26 @ 20:43:05
Postat av: Tina

Hej Maarit



Tack själv - det var jätte trevligt trots regnet.

Självklart jag vill läsa ;)

Ses onsdag:)

Ha det bäst

Kramar Tina

2009-10-26 @ 21:35:31
Postat av: Maarit

Tack för idag Tina, det var behövligt, för båda?

Ha det bäst!

Ses på tisdag!

Kramar från Maarit

2009-10-29 @ 00:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0