Hemkommen nyss från kursen: Lära sig leva med cancer:)

Har nyss kommit hem från kursen som vi och våra anhöriga som har eller har haft cancer är bjudna till av Landstinget. Tackar Landstinget för den:)

Varje onsdag i 8 veckor kan vi få mycket värdefull information och träffas med andra som är i liknande situation.
Väldigt bra tycker jag, jag har haft svårt att tänka mig att träffa en psykolog eller kurator så det här kan ju vara ett annat sett att handskas med en del av det svåra som denna sjukdom har satt en i:)

Man får ju som sagt information om allt ifrån upptäckt, diagnostik, behandlingarna, smärtlindring osv.

Man kan ställa frågor och man får med sig informationshäften med bra information.
Kan varmt rekommendera kursen får alla som har/har haft cancer. Om ni får förfrågan om ni vill gå den, så ta den chansen:)

Nu är jag supertrött...
Det blir de flesta som har cancer och/eller går på stytostatika(cellgifts)behandlingarna ofta och lätt, och nu pratar jag inte om att bara vara lite trött, utan precis som att någon skulle släckt/dragit ur kontakten, så trött...och man blir inte piggare om man sover mycket, konstigt...

Jag ska gå och vila/sova så känns det nog mycket bättre imorgon:)

Ta hand om er<3

Kramar från Maarit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0