Min ROSARESA <3

Det händer inte mig...

Ja, det hände mig!!
I april 2009, då fick jag min bröstcancer diagnos!

Mars 09,  Stockholm,  följde med min man Roger upp då han gick på utbildning några dagar, en av de få gångerna vi åker någongstans själva...händer kanske en gång per år, försöker att följa med de gångerna han åker någongstans på utbilding mm om det passar, för att få egen tid för oss, då kommer snälla och roliga farmor från skåneland och ser efter huset och barnen...
Den resan blev en resa fylld med ångerst för mig...
Står framför spegeln efter duschen första kvällen och tittar, visst ser högra bröst lite konstigt ut...???
Det ska ju vara rund där nere inte gå inåt,,,vad är det som händer???

Roger kolla, hur ser det här ut??? Kan det vara bh:n som tryckt, jag ramlade ju av hästen, kanske att revben har åkt upp på nåt sett???
Det är nog inte nåt, men är du orolig gå och kolla upp det sen då vi är hemma...ja, ok. Det är nog inget!!
Nu ska vi ut och äta och ha det trevligt,,,

Det blev många titt på det bröstet under denna lilla resa och sen började jag känna efter lite försiktigt på de...jag har då aldrig tagit på mina bröst, men nu kändes det ok,,,det är ju nåt där!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är en klump i nedredelen av högra bröst, jag känner nåt där...varmt och svettigt blev det plötsligt i hela kroppen...

Jag har varit trött och mått konstigt flera år, varit hos olika doktorer och gnällt över att jag är så trött, jag kan sitte med min son, hjälpa honom med läxorna och SOMNA, hur kan jag göra det???
Diagnos har oftast varit: du har för mkt att göra, dra ner på nåt...
Jag skulle köpa nåt piggande då jag var i Stockholm, har ju tid att leta...köpte KinJang på Apoteket, mot trötthet...
Det kanske bara är lite vitamin/mineralbrits eller nåt, man kan ju bli trött då??

Det där med klumpen, den försvinner ju INTE, den finns ju bara där, men det kan ju inte vara nåt allvarligt i alla fall, nån vätskefylld körtel eller nåt. Det är vad det är!!

Åker hem efter 2 dagar i Stockholm med lite ångerst i tankarna, men det är ju ingen fara med det där...
Säkert inget att oroa sig för, jag är trött och sover hela resan hem som tar ca 3 timmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0