Solen går alltid upp:)

Efter den fullständiga katastrofen, det totala nedbrytandet, så går solen upp igen, men med ett annat sken!

Har idag varit och tagit blodprover, som varje måndag. Värderna är fortfarande bra:) Glad för det:=)

Åkte idag mina 20 mil till och från sjukhuset, där jag går på behandlingarna och på läkarbesöken, hade ett läkarbesök och fick svar på mina frågor. Tror jag i alla fall...Blev något besviken då jag fick träffa en till doktor som jag inte träffat tidigare, fick denna tiden till en som jag har träffat en gång tidigare i alla fall, men nu var hon på utbildning ändå idag...men så är det.
Jag har haft olika besvär under den senaste tiden som jag har funderat på rätt mycket, i form av ont i lederna (knäna, axlarna, fingrarna och bäckenet värker som när man skulle föda barn, ont i höfterna, ryggen och i stort sett hela kroppen...) det gör ont ibland då jag kissar, har ibland balansproblem, ont i huvudet och så...

Allt detta har gjort att jag har börjat fundera lite på om det är ok att ha dessa besvär utan att det är nåt fel...
Jag har faktiskt varit orolig över att jag kanske skulle kunna ha cancer någon annastans i kroppen...
Jag har börjat att lyssna mycket mer på kroppens signaler än jag har gjort någonsin i hela mitt liv!
I stort sett alla mina besvär kan man ju få av Taxolbehandlingen som jag nu går på enligt doktorn, inga röntgen eller andra undersökningar behövs i dagsläget. Det enda som man kunde tänka sig inte hör till behandlingen var balansproblemen, yrsel, huvudvärk. Det ska vi hålla koll på.
Det är väl biverkningarna som kommer ikapp nu, så jag får försöka att släppa oron över dessa besvär och fortsätta vidare med positivt tänkande (lyckas ibland) och försöka att hålla humöret uppe:)

Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig av läkarbesöket, men måste säga att jag vet inte om jag blev helt lugn ändå då jag gick därifrån...men ska försöka att släppa oron...Sen var jag och tittade på peruker, är inte kompis med min som jag har, det känns som för mycket hår nu då jag har gått utan sen jag tappade håret...kanske att jag ska ha en korthårig/tunn peruk istället??De ska ta hem några som jag kan komma och prova nästa vecka...så vi får se...
Imorgon är det dags för behandling igen, nr 6 av 12. Då är jag halvvägs efter imorgon i denna kuren, skönt!
Nedräkningen börjar...
Ta han om er!
Kramar från Maarit

Kommentarer
Postat av: Ninni

Kämpa!

2009-10-20 @ 15:40:59
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Maarit

Tack snälla Ninni!

Jag ska kämpa och besegra<3

Kramar

2009-10-20 @ 22:06:14
Postat av: Ingrid

hej. vill m detta saga att jag gillar din blogg - konstig att jag kan känna lindring i ångesten o allt annat i mitt liv m bröstcancer- som är mycket likt dit- av att lesa att - tyvär !! - det finns andra - som DU - som genomgår det samma som jag. jag är 41,norska men bor i Gb, gift, 2 barn på 3 o 6 o fikk diagnosen i mai - 8 månader efter att jag själv hade misstanke- men fått höra av 2 läkare - varav den ene på sahlgrenska - att allt var okey. minsann- spridning till 15 lymfkjörtlar, takk för din blogg- skönt att inte känna seg ensam.

2009-11-08 @ 18:46:24
Postat av: Maarit

Hej Ingrid,

Vad roligt att höra från dig!!

Och jätte kul om du gillar min blogg!! Den är mitt sätt att försöka att må bättre;) Jag har lättare att skriva än prata...

Vad tråkigt att höra att du också har denna tråkiga sjukdom, låter som att vi har fått diagnosen nästan samtidigt. Går du också på cytostatika nu? Jag hoppas att du mår så bra som det är möjligt att må!! Denna lömska sjukdom...

Du är inte ensam Ingrid!! Vi är många, och fler och fler blir helt friska! Tänk på det!

Vi måste kämpa på, tillsammans!! Och besegra!!

Sänder änglar till dig som ska skydda dig och din familj!

Kramar från Maarit

2009-11-09 @ 11:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0