Tillbaka till maj...inte bekvämt...:(

Jag kan ju inte lura mig hur länge som helst, gör allt jag kan för att försöka... Jag intalar mig fortfarande att jag inte är sjuk, det kommer att visa sig sen då tumören "har lämnat mig" att det inte var cancer trots allt. Fortfarande finns det chans att de tagit fel på den punkten, eller hur?? Jag gör mer än någonsin, håller mig aktiv den vakna tiden av dygnet, vilket är ca 18-19 timmar, jag jobbar, med gården, hästarna, rider mer än någonsin, skjutsar, hämtar, tvättar, rensar i rabatterna är nog kanske lite lätt irriterad om någon frågar "för mycket"...glömmer nästan att umgås med mina barn och föräldrar som faktiskt är här! De låter mig vara "som jag vill" skönt!! Jag kör iväg unghästarna till sommarbete i olika unghästflockar för det finns ingen hemma som kan ta hand om de sen...får ha de hos en god vän inte så långt hemifrån, otroligt tacksamt, hoppas att jag kan återgälda denna otroligt fina hjälp till henne en dag!! Sista helgen inför operationen är värre än något annat, jag är helt knäpp, jag tror att jag kan jobba på något sett mer och arkivera det jag gjort och ta ut det sen då det behövs, helt knäppt!! Jag gör massa konstiga saker som jag aldrig skulle göra i vanliga fall...börjar nog bli nervös...inför tisdagen... På måndag rider jag med en god vän en långtur i skogarna, vi tar en väg som vi aldrig har ridit tidigare, hittar jättefina ridvägar och bara njuter, vädret är också på vår sida, vi har det jätte bra!! SÅ SKÖNT OCH JAG BEHÖVDE DETTA SÅ MYCKET!! Pratar bara inte så mycket om vad som skall komma imorgon tisdag, bara lite, hon önskar mig lycka till och säger att det kommer att gå bra med allt, hon har också tidigare berättat att hon känner till 3 st som haft bröstcancerdiagnos och blivit friska. Jätte skönt att höra!! Vi rider 3 timmar och det är rätt sent då vi kommer tillbara, klockan har blivit 20 !! Vi gör iordning hästarna och säger hejdå och hörs snart igen! Mina föräldrar har gått och lagt sig då jag kommer in vid 20.40 :( Barnen ska isäng! Det är ju en vanlig dag imorgon;)med skola och annat för alla andra. Skönt att de väntat in mig så jag får chansen att säga godnatt och sov gott och hur mycket jag älskar de! Barnen isäng, nu tar jag och plockar ihop en väska med saker som jag ska ha med, kommer att bli inlagd 1-2 dygn efter operationen. Åke ska med (en grön orm som sonen gjort till mig någon vecka tidigare på syslöjden) en ängel från dottern som jag kan ha jämte mig på bordet, en glasängel från mamma och pappa för att skydda mig och vaka över mig. Lite kläder, toalettsaker, tidning, ipod, plånbok det var väl det... Går och lägger mig till slut, men sova-vad är det?? Glöm det! Men imorgon får jag sova, eller hur...Det blir så att jag knappt sover nåt den natten, fick massa konstiga tankar och hade jätte svårt att somna... Inte mycket till vila, tittar på "mina polisserier" på paraboltv, vad skönt att ha flera kanaler denna natten...:) NU BÖRJAR DET NÄRMA SIG...inte många timmar kvar till kl 8 på morgonen... Ta hand om er! Kramar från Maarit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0