Drop in solning;)

Då så är rullarna igång för solningen...
Det är som så att de har nu i måndags börjat med Drop In tiderna på strålningen...
Lite kul;)
Jag åker på torsdag kl 8.45 hemifrån mot Jönköping...vi bestämde igår kväll i telefonen att vi skulle träffas där kl 10 på kliniken jag och min "bröstsyster" som nu också går där...kul att ha någon man känner där, någon som går igenom samma sak just nu;) som jag...
Jag kommer fram lite efter 10, hon är där redan, där inne sitter det väl 10 personer och väntar...
Nu vet jag vad alla väntar på, sin tur in till maskinerna Alfa och Beta...
Eftersom det är Drop In som gäller så tar man en liten plastficka med nummer och sätter sin patientpricka i den och sen ska den på den lilla hyllan på väggen...sen får man komma in i tur och ordning...just idag står det att det är ca 1 timma och 45 minuters väntetid, om inte nån maskin går sönder eller nåt annat händer...
Vi ska fika efteråt har vi tänkt...
Vi sitter och väntar och hon kommer in före mig och för henne går det fort, bara efter ca 20 minuter är hon tillbaka igen, sen är det min tur men tiden har gått så pass ändå och de ska mäta och justera mina mått osv så att det tar så lång tid att vi inte hinner att gå och fika sen, tyvärr, men vi bestämmer att vi gör det imorgon istället...Hon åker hemåt och jag går in till sköterskan...
Jag kommer in och då säger sköterskan att mina bilder är godkända nu och idag ska vi tatuera in inställningsprickarna...vad sa du?? Idag, tatuera??
Jag vet att jag fick information igår om att de erbjuder tatuerade prickar istället för dessa ritningar på kroppen, att jag kunde fundera på det och om jag vill det så kanske det kan göras på fredag...De rekommenderar att man tatuerar in dessa punkter, man slipper att tänka på att inte duscha, eller duscha försiktigt utan tvål och sen är det ju säkrare för att då sitter de där, på samma ställe hela tiden...för att de säkert kan rikta in maskinen på samma ställe varje gång, viktigt!
Jag vet att en annan bröstsyster har tatuerat sina prickar då hon gick igenom samma sak som jag nu, hon tyckte också att det var smidigt med de, samt nu hon som går samtidigt hade gjort sina prickar redan, hon sa att det inte gjorde ont eller så heller...jag liter på mina "systrar" så eg hade jag redan bestämt att jag skulle göra de, men nu kom det ändå så pass, utan förvarning...
Fast det kanske var riktigt bra att det blev som det blev, jag hade ingen tid att vara orolig inför det:)
I vilket fall så skulle jag först få behandlingen och sen "tatueringarna"...strålningen gick jätte fort eftersom jag tänkte lite på det som komma skall...första pricken så fick jag under armhålan på höger sida, den opererade sidan...hur kändes det? Frågade sköterskan...ingenting, sa jag, jag har ingen känsel på den sidans armhåla sen operationen...bra, då gick det bra, yes! Nästa, mellan brösten, aj,,,kändes, sen fick jag 4 till, 6 st blev det till slut...
Överlevde detta också:) Nu är det gjort och nu kan jag duscha till helgen, jag blir av med plåstern imorgon fredag!! Nu vet jag, jag vill basta till helgen!!
Det var länge sen sist. Sen juli har jag inte kunnat att göra det...det har varit piccline i armen, sen var det ritningarna/inställningsprickarna som jag fick på kroppen vid datortomografi innan jul och nu dessa målningar som jag fick i måndags...men nu så, snart slipper jag lukta illa och kan använda tvål som jag vill:)
Det var värt det lilla besväret:) att ta dessa prickarna och de är så pass små så de kommer inte att synas i framtiden speciellt mycket. EN tanke som jag hade mot de var just en ständig påminnelse sen i resten av mitt liv om denna jobbiga sjukdoms period då jag skulle se de prickarna, MEN jag tror inte att det blir så, jag har redan idag släppt den tanken...
Nu har jag solat två gånger, bara 31 kvar:)
Jag åker direkt efteråt hemåt och kommer fram precis till sonens skola lagom då han slutar för dagen:)
Hem och läxor, mat, tvätt, sen hämta dottern osv, Roger kommer som vanligt väldigt sent, senare och senare tycker jag...han har aldrig jobbat så mycket som han gör nuförtiden...
Det var den dagen!
Ha det bäst!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0