Ett monster;)

Satte torra brödsmulor i fel strupe en lördag och fick världens hostattack, trodde jag skulle hosta ut det ena efter det andra och rätt långt nerifrån...lungorna och annat smått och gott, till slut så gick det ju över...
Dagen efter då jag vaknade, gick på toan som vanligt, tvättade händerna och tittade på mig i spegeln...
Jag fick en chock, blev alldeles varm i hela kroppen och trodde jag skulle svimma...var tvungen att sätta mig på toastolen och andas...sen la jag mig ner på golvet och satte upp fötterna i stället på toastolen...höll på en ganska så lång stund innan jag till slut vågade ställa mig upp igen...
DÅ jag tittade mig igen i spegeln så trodde jag att nu är det kört...jag har fått cancer eller nåt annat skit i ögat...
Hjärnspöken...
Synd att det inte var halloween eller så, jag kunde skrämt vem som helst...
Jag försökte att blunda med det "onda ögat" för att alla ville inte se på det...
Jag fick dock bekräftelse på måndag av en läkare att det inte var något farligt utan att då jag fick min "lilla" hostattack så brast det ett blodkärl i ögat på mig...inget konstigt, men det var ju så konstigt eftersom jag aldrig har varit med om nåt liknande tidigare...så jag skulle bara låta det vara och efter si sådär 2-3 veckor så skulle detta vara borta...skönt:)
Fick lära mig att om det ser ut som mitt öga gjorde, alltså blodet gränsas till ögonlockets tryck, då är det ingen fara och eftersom det inte gjorde ont heller och blev inte värre efter några dagar heller...så nu är jag åter en erfarenhet rikare/klokare;)
Ha det bäst och sätt inte brödsmulor i halsen;)
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0