Lära mig leva med...

Jag har nu börjat med nästa behandling på min rosaresa med mina antiöstroen tabletter, Nolvadex, tamoxifen förra tisdagen den 2/3-10...de ska jag nu äta till 2/3-15...

Jag har vågat att läsa på ev biverkningar...och det var inte en nådig lista...
Förstår nu vad läkaren menade med att det kan bli värre med mina krämpor iom dessa tabletter, hon nämnde då också att det är viktigt att jag kommer igång och motionerar pga att det finns en ökad risk för blodpropp bla...
Några av de vanliga biverkningar är:
Huvudvärk
Yrsel
Vätskeansamling
Blodpropp
Blodvallningar
Störningar från mag-tarmkanalen
Illamående, kräkningar
Inflammationsliknande besvär i tumörområdet
Håravfall!!!!!!!!!!
Hudutslag
Menstruationsliknande blödningar
Vaginalflytning
Underlivsklåda
Förändringar i livmoderslemmhinnan
Kramp i benen
Jag har hittils fått känna på 9 av dessa i nån utsträckning...och jag ska äta dessa i 5 år...
Jag hoppas VERKLIGEN att det är värt att inta dessa...måste tro på det!!
De mindre vanliga biverkningar vill man knappt ens titta på:
Syn och ögonförändringar
Cancer i livmodershinnan
Bara 2 exempel...
Sen behöver man inte få så mycket/många av dessa biverkningar sa läkaren till mig...det är ju naturligtvis skönt om man slipper blodpropp och cancer...
Ja, nu är man igång med nästa behandling i alla fall...
Och återigen blir jag påmind om det som jag tänkt på tidigare som en klok släkting sa till mig sa då jag hade fått min diagnos...
Man får lära sig leva med det...
Jag som hade bestämt att: jag kommer inte att behöva lära mig att leva med detta skit...jag får mina behandlingar och sen är det färdigt, över...
Jag får återigen anpassa mig och tänka den tanken...
JAG FÅR LÄRA MIG ATT LEVA MED DETTA:)
Ha det bäst!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0