Lördag 27/2-10:)

Idag lördag så ska jag inte tänka på cancer eller mediciner eller sprutor eller annat lidande!!!
Jag ska bara ha det roligt och njuta!!
Jag ska åka med min fina dotter och 20 andra häst intresserade tjejer i alla olika åldrar en bussresa till Göteborg Horse Show!!
Biljetterna har vi bokat redan i november-09 och min väninna och hennes 2 döttrar ska också med, det var ju hon som tyckte att det kunde vara en trevlig grej att göra tillsammans med:) Och så rätt hon hade:)
Så väckarklockan ringer 05 och upp och hoppa som en loppa...jag som är sån morgonmänniska;)
Jag kommer faktiskt upp ganska lätt, väcker dottern och vi äter frukost och hon går ut till hästarna och ger de frukost och sen åker vi till stan för att komma till bussen som ska åka kl 06...
Vi kommer i tid och är inte ens de sista resenärerna;)
Resan tar 3.5 timmar men väl framme så släpps vi av precis utanför entren, vilken lyx, och vi går in, förväntansfulla på vad dagen kommer att erbjuda:)
Det blir en riktigt rolig dag med massa hästfolk överallt och mässan i Scandinavium (Eurohorse) är ju samtidigt och biljetten gäller även in där, massa grejor att titta på:D
Vi såg hoppning på höga höjder, frihetsdressyr, Agility, Mounted Games (vilket är det internationella namnet på vad vi till vardags kallar Gymkhana), det svenska laget var jätte duktiga, kom 2:a tror jag...FEI World Cup Dressyr och på Euro Horse så var det Clinic med Johan Häggberg, vilket naturligtvis vi som gillar just islandshästar inte kunde missa...
Vi hade en kanontrevlig dag som blev ganska lång också, vi var hemma igen kl 02.30, sen åkte vi hem och var hemma 03...något trötta...men glada:)
OCH jag kände mig inte sjuk på hela dagen!!!
Tackar Jeanette som "lockade" med oss;)
Ha det bäst!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0