VÅREN ÄR HÄR:)

I alla fall vårmånaden mars:)

1/3-10 och den allra sista strålbehandlingen för mig!!!
Eftersom jag idag har läkarbesök kl 13.15 i Jönköping så har jag fått förmånen att få upp hit svärmor/farmor från Skåneland:) Hon åker upp och kommer att komma fram hit så hon hinner att hämta sonen från skolan, för det hade jag aldrig kunnat att göra idag...jätte bra!!!!
Jag har laddat i helgen för att jag ska ta blodproverna för hormonnivå kollen idag också...hatar blodprover, det gick ju så där förra gången också, eftersom de inte får ta prover på högersida(den opererade sidan) och vänster armvecket var så pass ärrigt efter picclinen så det inte gick att ta där heller så fick de till sist ut sina droppar på utsidan av handen...jag har ju iofs väl synliga blodkärl där så...det ska nog funka idag också...
Jag kommer fram till strål och säger till den sköterskan som jag "litar på", som tog proverna förra gången och lyckades bra med det;), rättare sagt så frågar jag henne snällt om hon kunde tänka sig och om hon hinner att ta proverna på mig???
Det ska nog gå att ordna, säger hon! Åååh, vad bra, tänkte jag!!!
Då är det bara att sätta sig och vänta...man har blivit rätt duktig  på att vänta;)
Jag kommer in på strålningen och får min SISTA!!
Blodproverna ska tas, jag får lägga mig ner och hon börjar att leta efter lämpliga kärl på min hand...
knyt ihop handen och håll den stilla så ska detta nog gå smidigt...yes!!
Men aj då, det gör ont och jag har jätte svårt att slappna av...hon får inte ut en enda droppe, försöker en stund för att sen ge upp och sticka igen på ett annat ställe...jag som ville slippa bli stucken flera gånger,...men den andra gången så är jag inte lika snål, och då får hon ut det hon behöver...nu är det över:)
Jag träffar läkaren och svar på flesta av mina frågor, jag får information om att jag ska äta dessa antiöstroen tabletter imorgon tisdag 2/3-10 och lämpligast på kvällen eftersom man kan må illa av de...:(
Aha,,,ännu mer roliga saker att se fram emot...Om jag mår illa så ska jag få medicin mot illamåendet...ja, det är ju tur att det finns mediciner mot det också...ok...så är det...
Jag har frågor ang min mat, är ju vegetarian och har hört att jag inte ska äta soja, vitlök mm...det har hon aldrig hört talas om, och där hon kommer ifrån så äter man mest soja och mycket kryddor, vitlök mm och de har mindre bröstcancerpatienter än vi i väst...så jag ska inte vara orolig på den punkten. Ok, jag äter som jag har gjort!! Bra, då vet jag...
Jag tackar läkaren för att hon tog sig tid och var så vänlig!!
Jag lämnar en chokladask till alla som jobbar där med ett tackkort. De gör ju så bra jobb! Alltid är de glada och trevliga!! Tack för allt!
Går upp till onkologkliniken där jag fått mina cellgifter tidigare och gör samma sak där, lämnar en ask med choklad och ett tackkort till de duktiga tjejer och killar där också, säger till sköterskan som jag träffar att jag hoppas att vi aldrig träffas igen;) Där alltså och jag som patient, gärna i stan eller om jag kommer och hälsar på eller så...hon förstod vad jag menade och skrattade och önskade lycka till med tillfrisknandet!
De är goa!!!
Jag känner mig glad då jag är på väg till bilen och jag känner mig inte stressad eftersom jag vet att jag kan köra lugnt, svärmor är ju hemma och tar hand om ruljansen:)...hämta från skolan, fixa mat, handla, skjutsa till träning osv...skönt för mig!!
Skulle kunna vänja mig vid den här känslan, hoppas att jag nu i fortsättningen kan känna så ofta!!
Ha det bäst!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0