"Årsdagen"

Hello,
Det var ett tag sen...det har hänt en del, konstigheter och en del trevligheter och en del svårigheter...
Idag, på "Årsdagen" är det för ett år sedan då jag blev av med en liten del av mig, en "tårtbit" togs bort från mitt bröst...
Alltså en del av bröstet, inte hela i mitt fall...en fjärde del ungefär...en tårtbit alltså...
Huuuaa, jag får rysningar då jag tänker hur jag mådde exakt för ett år sen...inte bra alltså...vid den här tiden sov jag fortfarande, omedvetande om resan som jag då hade börjat...och vilken resa det har varit hittils...
Mitt liv har verkligen vänts upp och ner och skakats om flera gånger om...jag undrar fortfarande om det finns nån mening med allt detta som jag gått igenom hittils...har inte hittat nån vettig förklaring och inte har jag känt att jag skulle fått mer "kött på benen" eller hittat nån mer mening med allt (livet) eller nåt...kanske var det nån som ville väcka upp mig från min lilla bubbla och säga att nu  är det dags att det händer lite grejor;) inte vet jag...
Men som det är nu ett år senare så är jag rätt vilsen, på många sett...vet varken in eller ut med nåt...
Mår faktiskt och TYVÄRR sämre än tidigare, vilket är jätte konstigt och tråkigt...jag som trodde att nu har det vänt och blir bättre och bättre på alla sett...men icke, där "bet jag farmor i låret"...
Jag har skrivit ner en del av mina "krämpor" i april månad för min egen del, det är nämligen också så att jag glömmer saker hela tiden, närminnet verkar ha lämnat mig...
Klistrar in ett litet utdrag från det jag antecknat...och troligtvis är mycket av dessa, om inte allt, biverkningar av antihormonmedicinerna som jag nu äter då...vilka jag ska äta i 5 år...ska jag må sä här i 5 år, då vet jag inte om det är så roligt att leva...MEN det kan ju vara så att min kropp blir mer och mer van vid dessa mediciner och biverkningarna blir mindre och mindre med tiden...jag får väl hoppas på det i alla fall...

---------------------------------------------------------------------------

21/4-10

-trött, orkeslös

-mycket svårt att koncentrera mig

-ont i kroppen, musklerna värker

-känns som att jag har infektion i kroppen, känner mig febrig

-ont bak i ryggen, under skulderbladen(känns som att det är infekterad, ont vid beröring)

-ont i lederna, knän, fingrar, handlederna, axlar

-ont i huvudet, lite snurrig

-fingrarna domnar

-vallningar

-illamående

-rykningar i musklerna

-ont i örat, halsen

-kraftiga muskelkrap i vaden ibland

 

22/4-10

-samma som igår, men mer ont i knäna än igår, lite svårt att röra på mig pga detta

-blir väldigt lätt andfådd

-hjärtklappningar

 

25/4-10

-samma som 21-22/4

+ mer ont i fötterna och anklarna(värk)

 

1/5-10

-samma som tidigare

+ont på vänster sida i magen vid äggstockar, lite flytningar

 

2/5-10

samma som tidigare

+ont i ryggen

-ont i ”fästet” ben-kropp, insidan, svårt att gå

 

En sammanfattning av mitt liv:

-ont i kroppen jämt, mer och mer, det har aldrig varit så illa som det är nu

-hjärtklappning, känns som att hjärtat slår i otakt

-påtagligt matt i kroppen jämt

-blir lätt arg, humörsvängningar

-ont i huvudet

-har mycket svårt att koncentrera mig på saker, blir lätt förvirrad, hoppar från en sak till en    annan

-känner mig inte utvilad på morgonen, trött jämt

-vid  även små ansträngning (tex om jag damsuger en stund) så behöver jag jätte lång tid att vila efteråt

-ofta kissenödig

-känner mig jämt sjuk, som att jag har en infektion i kroppen

-Påtagligt trött jämt, svårt att somna och sova, sover oroligt, vaknar ofta på nätterna, många gånger

-vallningar, svettningar, måste ofta gå upp på natten och svalka ner mig

-luktsinnet är jätte dåligt

-ofta ont i halsen, örat, blir hes ofta

-om jag vistas i dammig miljö en stund (stallet tex) får jag ont å¨båda sidorna i ryggen under skulderbladen och ner mot midjan + värmekänsla inuti (känns som att området är infekterad)

-vid fuktigt väder om jag är ute får jag ont i bröstet, tungt att andas och blir hes i halsen

-tappar ögonfransar igen

-små kramper i arm och benmusklerna då och då

-ont i revbenen på höger sida då och då

-armen på den opererade sidan känns klumpig och stel vid ansträngning

-känningar på tumör området

-orolig och rädd för att få tillbaka sjukdomen

-ingenting är roligt

 

--------------------------------------------------

Är det jag eller nån 190 årig tant som mår så där bra???

Jag tycker inte synd om mig, jag vet att det finns många som har det MYCKET värre än jag har det, men detta är min verklighet och i min verklighet är dessa krämpor lite jobbiga...jag undrar när jag får bli frisk och känna mig pigg och glad...

Just nu har mina föräldrar kommit hit från finland, jätte kul, fast jag inte kan känna nån sann glädje, det känns ok och bra att de är här, men jag vill känna riktig glädje!!!
Dottern tar studenten om en vecka, varför känner inte jag glädje för det heller?????
Vad är det för fel på mig???
Nåt skumt är det...
Ha det bäst!
Kramar från mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0